hey there strangers, jgn lupa drop your link dkt bwh entry okay

Sunday, August 29, 2010

nak sentap bley?



aku suka + minat photography.
bile dpt amik gamba n try utk shoot image2 dgn teknik ttentu, aku suke.
tp aku BENCI bile org menyuruh2 n mengarah2 aku utk shoot image ape yg die nak.
kdg2 tu, aku mmg x nak amik pon.suro jugak.pakse jgak.
hey. kalo kau nak sgt shoot image tu, gi la beli kamera sendiri!
ni kamera aku, hak aku la. kreativiti aku, bukan kau.
bukan ape, benci dipakse.merimaskan.sampai hilang mood aku.

ade sstgh org pulak, suke sgt la nak dok pegang kamera tu.
sibuk nak tgk blk gamba.padahal aku tgh bajet2 nak save bateri.takpun aku tgh nak shoot sumthing.haih.aku x de mase la nak layan ko .grrr.
suke sgt sume nak tgk, sume nak pgg. ko kalo handle kamera tu elok2, aku x kisah.
ni, maen bukak tutup sesuke ht.tekan tu tekan ni.ubah setting. grrr. kalo rosak ko ade nak bayar??
lepas tu, jgn pertikai kan kenape org ttentu je yg aku bg pgg kamera aku ngan rela ht.
ade la sbb2 nye. sama ade dorg tu mmg ade experience atau pon aku mmg x percaye kat ko. telan je la.

[tgn da genggam, kulit da nak tukar hijau lime, ala2 bini hulk]

lagi satu pasal lappy.aku x suke org kaco aku time aku tgh buat keje.
time tu la nak tumpang online, tgk tu tgk ni.
gune lame plak tu, sampai keje aku tbengkalai.
pastu g ubah2 plak ape y aku tgh buat.delete brg aku.
then sesuke ht cucuk pendrive.aku suro scan pon bley malas.
kang nanti ade virus sape yg kena tanggung? ko ke?
siap nak shutdown pon x buat btol2.grr.
kalo ye pon nak gune.buat la appointment dulu.then jage leklok.
jgn maen terjah je asal nampak lappy ni on.
grrrrrr.


hot hot hot [da kuar asap]


aku mmg particular bab2 brg2 aku.sori la. bukan lokek atau sombong.
the thing is, bukan korg yg kena ngadap bapak aku kalo barang2 tu rosak.paham?
ingat aku petik jari terus dapat ke? nak brg tu tu, kena pujuk segale bagai.
buat proposal. janji itu janji ini. bukti kan diri dulu. ko ade?
duit dan ghete x datang bgolek sayang oooi. laen la kalo ko kawen ngan donald trump.
senang2 je nak sentuh barang aku.kena marah ngan akak aku lg.grr.
bile aku tegur. nak kecik ht segale bagai.hish ko ni, ngade x cukup tanah la.
mungkin kalo korg jd aku, korg x kesah.tp aku kesah.
stiap org laen2. tu hak individu die la nak react cam ne.
nak pinjam atau gune barang orang tu beradap sopan santun la sket.
kalo ko gune elok, x kan la org nak marah kan.
jangan buat sentap. dah bagai nak buat rosak, siap buat x paham lg.
kalo da nampak aku buat muke x selesa tu, gheti2 la.. ni buat bodo je, x menahan btol.
jage la sket ht tuan punye barang. sbb aku da x larat nak jage ht korg kalo setakat tu je hasil nye.
sori la.aku da lame hanye try buat lepak je. sabar ade limit.kalo da melampau pijak kpale, sini meh aku dtg bwk buldozer.



[habis keyboard dihentak bagai irama rock kapak mase type post ni. sempena bulan ramadhan, bahase yg digunakan sudah disantun kan sesantun-santun nye]
dan blog ni juge adalah hak individu penulis. aku ade hak nak tulis ape yg aku pikir. x puas ht? gi tulis kat blog sendiri.







1 comment:

Hakim Ishraf said...

wa tabik sama entri ni.
lagisatu wa jengkel dengan budak2 konon ada dslr ni,
pastu takreti guna, taktau segala macam.
bajet je rupanya